Mnoho supermarketů již nepoužívá standardizovaná data spotřeby, ale kódované označení.
Jak správně číst čárový kód / Koláž: My, foto: Pexels/Tiger Lily, Pexels/Anna Shvets
Hlavní:
- Jeden trik pomáhá rozluštit skryté kódy čerstvosti
- Jak poznat, které potraviny vydrží déle
Někteří zákazníci se obávají, že nedokážou přesně určit, jak dlouho vydrží ovoce a zelenina v supermarketu po nákupu čerstvé.
Přečtěte si náš článek „Za potraviny je nyní možné platit na splátky“.
Aby v této věci pomohl, podělil se uživatel TikToku pod přezdívkou „skintdad“ o užitečný trik, který pomáhá rozluštit skryté kódy čerstvosti uvedené na obalu, píše The Sun.
Ve videu, které zveřejnil pro svých 3 871 odběratelů, vysvětlil, jak zjistit, které výrobky vydrží déle.
V popisku k videu stojí: „Jednoduchý způsob, jak pochopit, jak čerstvé je vaše ovoce a zelenina, a vybrat si ty nejkvalitnější na pultu.“
Podle uvedeného vysvětlení již mnoho supermarketů nepoužívá standardizovaná data spotřeby. Místo toho používají kódované etikety, které lze přečíst, pokud víte, co hledat.
Tyto symboly představují alfanumerický kód, v němž každé písmeno odpovídá určitému měsíci v roce.
/ My
Vysvětlení uvádí význam písmen:
- A znamená leden;
- B znamená únor;
- C – březen;
- D – duben;
- a tak dále podle abecedy.
„Pokud je například na obalu uvedeno D27, znamená to, že výrobek byl zabalen 27. dubna,“ vysvětluje materiál.
Tato metoda pomáhá rychle pochopit, jak je výrobek čerstvý, a rozhodnout se, zda se vyplatí ho vzít, nebo zda je lepší poohlédnout se po něčem čerstvějším.
Pro ty, kteří si nejsou jisti, zda bylo správné odstranit obvyklá data „minimální trvanlivosti“, může tato jednoduchá metoda hrát klíčovou roli při výběru nejčerstvějšího ovoce a zeleniny.
Původně zveřejněné video již nasbíralo 124 300 zhlédnutí, získalo 1 951 lajků a vygenerovalo 161 komentářů.
Podívejte se na video – zajímavosti o čárovém kódu:
O obyčejném čárovém kódu je známo mnoho zajímavostí. Pojednává o nich materiál na kanálu YouTube Snidanok s 1+1.
Je uvedeno, že speciální značka na zboží umožňuje rychle zjistit mnoho užitečných informací. Co přesně – to sdělili autoři materiálu.
Již dříve bylo uvedeno, že kupující hromadně obracejí zboží v supermarketech. V poslední době se v supermarketech v Evropě a Kanadě šíří neobvyklý trend – nakupující začali obracet zboží.
Dříve My psal o tom, proč supermarkety nemají výlohy. Zajímavým aspektem odmítání výloh je dopad na chování nakupujících.
The Sun
The Sun.co.uk je internetové vydání největších britských novin a člen britského tiskového regulačního úřadu IPSO. The Sun se podle svých internetových stránek zavazuje k dodržování nejvyšších standardů přesnosti zpravodajství a nadále investuje do původní žurnalistiky v tištěné i online podobě.
Pokud si všimnete chyby, zvýrazněte příslušný text a stisknutím kláves Ctrl+Enter ji nahlaste redakci.